دارو ایبوپروفن

يکشنبه 30 مهر 1396
14:15
salamatism

ایبوپروفن

Ibuprofen

موارد استفاده ایبوپروفن

ایبوپروفن در تسکین درد و التهاب روماتیسمی، انواع آرتریت (شامل آرتریت جوانان) و دیگر اختلالات عضلانی–اسکلتی کاربرد دارد. همچنین برای تسکین درد‌های ملایم تا متوسط نظیر قاعدگی دردناک، دردهای بعد از عمل جراحی، تب و درد در کودکان مصرف می‌شود.

فارماكوكينتيك ایبوپروفن

ایبوپروفن پس از مصرف خوراکی سریعا جذب شده و حداکثر غلظت سرمی آن بعد از ۲-۱ ساعت ایجاد می‌شود. ۹۹% از دارو به پروتئین‌های پلاسما متصل شده و در کبد متابولیزه می شود. نیمه عمر آن ۱.۸ تا ۲ ساعت بوده و از طریق ادرار دفع می‌شود.

موارد منع مصرف ایبوپروفن

مصرف این دارو در سه ماهه سوم بارداری اکیدا ممنوع است و جزء داروهای گروه X طبقه بندی می شود و ممکن است منجر به مرگ یا نقص عضو جنین شود.

این دارو در صورت سابقه وجود آلرژیک شدید از قبیل آنافیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و یا وجود پولیپ بینی‌ همراه با اسپاسم، به علت مصرف آسپیرین، نباید مصرف شود.

هشدارها ایبوپروفن

این دارو در افراد مبتلا به بیماری‌ التهابی یا اولسراتیو قسمت فوقانی یا تحتانی مجرای گوارش، هموفیلی یا سایر اختلالات خونی شامل اختلالات عملکرد انعقادی یا پلاکت‌ها، مشکل کلیه، استوماتیت و همچنین در بیماران سالخورده (به علت عوارض کبدی و کلیوی) و بیمارانی که احتمال بروز خونریزی و زخم گوارشی در آنها زیاد می‌باشد، باید با احتیاط فراوان مصرف شود.

عوارض جانبی ایبوپروفن

ناراحتی های دستگاه گوارش مانند تهوع، اسهال و گاهگاهی خونریزی و زخم ممکن است ایجاد شود. عوارض دیگر شامل واکنش‌های آلرژیک به‌ویژه آنژیوادم، برونکواسپاسم و بثورات جلدی، همچنین سردرد، سرگیجه و اختلالات شنوایی نظیر وزوز گوش می‌باشد.

تداخل دارويي ایبوپروفن

مصرف ایبوپروفن به همراه داروهای کاهش فشار خون اثر آنها را معکوس می کند و باعث افزایش خطر نارسایی کلیوی و افزایش پتاسیم خون می شود. مصرف این دارو به همراه داروهای ضدمیکروبی باعث تشنج می شود و اگر با داروی کاهش قند خون مصرف شود اثر آن را افزایش می دهد. همچنین مصرف همزمان این دارو با آسپرین توصیه نمی شود.

اشکال دارویی ایبوپروفن

Coated Tablet:۲۰۰mg
Coated Tablet: ۴۰۰mg
Oral Suspension : ۱۰۰mg/۵ml


موضوعات: دارو ها,
برچسب ها: ایبوپروفن , ibuprofen ,
[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
سلامتیسم مجله آنلاین سلامت و سبک زندگی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و سبک زندگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]